BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 21 January 2014

Sahabat ;D

Assalamualaikum. Selamat pagi :)

Kesejukan melanda walaupun dah hampir pukul sebelas pagi. Macam duduk luar Malaysia jeh.

Dan di pagi yang matahari dah naik hampir ke atas kepala nih, Fami nak share something. Mesti, setiap orang akan ada sahabat kan? Tak kira perempuan ke, laki ke, mesti ada. Kan? So here, meh2. Bace and scroll ke bawah. Bace sampai habis.


Doa Rabitah.
Khas buat sahabat-sahabatku. Walau di mana anda berada. Moga masih dalam linkungan rahmat-NYA.

Khususnya, Fami tulis nih buat sahabat-sahabat satu batch. 

Zealous Army 0913.

Kata-kata Imam Ghazali yang mulia, "ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan, tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doa." [Credit to Izzatul Najwa, Menyentuh hatiku. Terima kasih Mc'Vaa :)]

Lagiii,
"Kalau ada antara sahabatku yang terjatuh ke dalam neraka, akanku terjun ke dalam neraka dan menariknya keluar agar kami dapat sama-sama berjalan ke syurga." [Credit to Hilal Asyraf, novel Matahari.]

"Sahabat umpama sayap burung. Yang akan membawa burung tersebut ke destinasi yang di tuju, yakni syurga ALLAH." [Hilal Asyraf lagii.]

Sahabat. Cermin kepada diri kita. Baik sahabat kita, baik lah diri kita. Dan begitulah sebaliknya.

Sahabat juga yang muncul saat kita berada paling bawah. Hanya mereka yang akan terus setia di sisi kita. Kawan? Senang bersama ketika senang. Susah bersama ketika susah. Tapi sahabat? Tak kira anda senang atau susah. Mereka tetap ada.

Allah juga hadirkan sahabat-sahabat yang baik jika kita ingin pulang ke pangkal jalan. Tapi, kalau Allah uji kita dengan kawan-kawan baru yang bermasalah, maknanya, Allah ingin melihat sejauh mana kebergantungan kita kepada-NYA.

Mereka yang dipanggil sahabat juga adalah orang yang apabila kita bercakap dengannya, mengingatkan kita pada-NYA.

Sahabatkuu, andai diri ini jatuh, pimpinlah daku. Dekatkan daku pada-NYA.

Sahabatkuu, jika dirimu bermasalah, datanglah kepadaku. Andai diberi kekuatan oleh-NYA, akan ku bantu dirimu. InsyALLAH.

Ya Allah, peluklah hati sahabat-sahabatku. Terutama, ahli-ahli batch Zealous Army. Kekalkan ukhwah antara kami.

Ingatlah sahabat-sahabatku, Aku Menyayangi Kalian. Sangat menyayangi. Terima kasih atas ilmu dan pengajaran yang kalian kongsikan. Semoga persahabatan kita membawa ke syurga Allah.

Amiin.

Ikhlas, Farah Syamimi Ismail.
Zealousian 0913.

Assalamualaikum.
Moga Allah memberkati kamu yang menjengah ke blog ini ;)

0 comments: